A hatékony tartalomírás – tippek és trükkök
A hatékony tartalomírás elengedhetetlen ahhoz, hogy a webhely látogatói elégedett ügyfelekké váljanak.
Bár nem létezik titkos képlet a kiváló minőségű tartalom írására, íme néhány tipp, amelyek segíthetnek javítani az írott anyagok minőségét és mennyiségét:
Találj ki egy figyelemreméltó címet
A cím nagyban meghatározza, hogy a közönség el fogja-e olvasni a szöveget, vagy sem.
Ha a főcím nem kelti fel az olvasó érdeklődését, nem kelt érzelmeket, akkor a szöveg tartalma sem fogja elérni a kívánt eredményt.
Az első mondat szerepe
A cím elolvasása után nagyjából 3 másodperc alatt eldől, hogy a szöveg témája megragadja-e az olvasót.
Ennek köszönhetően a főcím mellett az első mondat is óriási szerepet játszik abban, hogy mekkora sikert arat majd a szöveg. Egy jó első mondat felkelti az olvasó figyelmét és elvezet a szöveg első lényeges pontjához.
Tájékozódj a témával kapcsolatban
Ahhoz, hogy tartalmilag megfelelő szöveget írj, fontos, hogy megfelelő tudásod legyen az adott témával kapcsolatban. Szövegírás előtt érdemes tájékozódni az interneten annak érdekében, hogy széles körű ismeretekkel rendelkezz az adott témában.
Adj meg statisztikákat, adatokat és mutatókat a hitelesség megalapozásához és állításaid alátámasztásához!
Tűzz ki egy célt és arra összpontosíts!
A tartalom létrehozása előtt meg kell határozni legalább egy kulcsfontosságú üzenetet, amelyet továbbítani szeretnél. Írás közben tartsd szem előtt ezt az üzenetet, utalj rá előre, és amennyire csak lehet, alapozd erre a szöveg tartalmát!
Írj egyedi stílusban
Az általad közzétett tartalom a vállalat hangja, egyedinek kell lennie.
Fontos, hogy az írás hangvételét a célközönséghez, az üzleti célokhoz és a márka személyiségéhez igazítsd.
Digitális tartalom optimalizálása
Egy jó szöveg rövid bekezdésekből, rövid mondatokból és felsorolásokból áll. A digitális tartalmakat a keresőoptimalizáláshoz is optimalizálni kell a legjobb SEO gyakorlatok és a legújabb SEO tartalmi stratégiák segítségével.
Szerkesztés
A vázlatszöveg létrehozása után érdemes átgondolni, hogy a szöveg mely részein lehetne még csiszolni. Egy-két átszerkesztés után a szöveg hangzása és tartalma is sokat javulhat, még akkor is, ha tapasztalt tartalomkészítők készítették azt.