A hatékony lead generálás: Az üzleti siker kulcsa

Sikeres üzleti tevékenységünk egyik legfontosabb eleme a megfelelő ügyfélbázis felépítése és fenntartása. Ezt a célt ma már számos módon elérhetjük, de az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb eszköz a lead generálás.

De mi is az a lead, miért fontos, és hogyan működik a lead generálás folyamata?

Ez a blogbejegyzés azoknak szól, akik szeretnék jobban megérteni a kulcsfontosságú lépéseket.

Mi az a lead?

A lead egyszerűen fogalmazva: egy potenciális ügyfél, aki érdeklődést mutatott vállalkozásunk termékei vagy szolgáltatásai iránt.

Ez a személy jelzi nekünk, hogy érdeklődik az általunk nyújtott szolgáltatások vagy termékek iránt, és az elérhetőségeit is megadja, hogy felvehessük vele a kapcsolatot.

A lead tehát egy elsődleges lépés az értékesítési folyamatban, hiszen lehetőséget teremt arra, hogy további kommunikáció révén átvegyük az irányítást a vásárlási folyamat alakítása felett.

Mit jelent a lead generálás?

A lead generálás olyan folyamat, amely során célzottan igyekszünk minél több érdeklődőt, potenciális ügyfelet szerezni a vállalkozásunknak. Ez lehetővé teszi, hogy egy olyan adatbázist építsünk fel, amely tartalmazza azokat a személyeket vagy vállalkozásokat, akik érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt.

A lead generálás hosszú távon növelheti az értékesítést és a vállalkozásunk bevételét.

Persze valószínűleg valamennyi lead akkor is keletkezni fog, ha nem csinálunk semmit, hiszen mindig vannak olyanok, akik maguktól ránk találnak, illetve ajánlás alapján kerülnek weboldalunkra.

A vállalkozás fejlesztéséhez azonban sajnos nem elég a magától jövő leadek száma, és a biztos fejlődéshez állandóságra és kiszámíthatóságra lesz szükség.

Leegyszerűsítve, a lead generálás lényege az, hogy a látogatókból a lehető legnagyobb arányban generáljunk leadeket, akikből később vevők lehetnek.

 

Nem feltétlen igaz, hogy minél több a lead annál jobb, hiszen lehet, hogy a kevesebb, de jobb minőségű lead jobb eredményt fog hozni.

A lead generálás során különböző típusú érdeklődőkkel találkozhatunk. 

Néhány gyakori lead típus:

Marketing Qualified Lead (MQL): Azok a leadek, akik a marketing kampányaink hatására jelezték az érdeklődésüket, de még nem feltétlenül állnak készen a vásárlásra. Például feliratkoztak egy hírlevélre. Nem tudjuk róluk, hogy fognak-e tőlünk egyáltalán vásárolni, hiszen lehet, hogy csak információt gyűjtenek valamihez.

Sales Qualified Lead (SQL): Azok a leadek, akik esetében már jogosan feltételezhetjük, hogy vásárolni szeretnének tőlünk. Például, ha valaki kitölt egy ajánlatkérő űrlapot, elképzelhető, hogy igénybe fogja venni a szolgáltatásunkat.

Product Qualified Lead (PQL): Más néven termékminősített érdeklődők. Ezek azok az emberek, akik már használtak egy ingyenes terméket, vagy próbaverziót kínálatodból.

Tehát az érdeklődő kipróbálta az ingyenes verziót, és szerente fizető vásárlóvá válni.

Service Qualified Lead (SQL): Azok a leadek, akik az ügyfélszolgálatunkkal, támogatással való kapcsolat révén válnak potenciális vevőkké.

Például egy olyan érdeklődő, aki már az ügyfeled, de további termékeket rendelne vagy újra igénybe venné az általad nyújtott szolgáltatást.

Nincsenek kőbe vésett lépések, viszont érdemes megérteni a folyamat logikai lépéseit, és hogy mit-miért csinálunk, ebben szeretnénk egy kis segítséget nyújtani.

Határozd meg a célcsoportot!

Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy kik azok a személyek, akiket termékeink vagy szolgáltatásaink leginkább érdekelhetnek.

Keltsd fel a figyelmet!

Valahogyan fel kell keltened a figyelmet termékedre vagy szolgáltatásodra. Ez lehet egy hirdetés, egy email, egy jó pozícióban felbukkanó blogbejegyzés, vagy csak egy egyszerű poszt.

Juttasd el a honlapodra!

Bármelyik figyelemfelkeltő módszert is használod, mindig kell, hogy legyen egy link, ami a honlapodra vezet. Erre kattintva az érdeklődő máris a honlapodon találja magát!

Legyen egy számára kedvező ajánlat, ami ott is tartja!

Ez lehet egy tanulmány, amit le tud tölteni, egy érdekes videó, tananyag, vagy esetleg kupon, kedvezmény. A lényeg az, hogy motiváld vele az érdeklődőt, próbáld meggyőzni, hogy kedvező számára a vásárlás.

A látogatóból lead keletkezik

Ha a folyamat rendben van, a látogatóból vásárló válik. Persze ez megtörténhet magától is, például ajánlás alapján, de érdemes arra törekedni, hogy ezek a lépések mindig rendben legyenek.

Na de mi a helyzet a lead vásárlással? Nem lenne egyszerűbb?

A lead vásárlás azt jelenti, hogy külső cégektől vásárolunk előre generált leadeket.

Bár ez látszólag megkönnyítheti a lead generálás folyamatát, óvatosan kell eljárni. A vásárolt leadek minősége és relevanciája gyakran kérdéses lehet, és nem garantált, hogy ezek a leadek valódi érdeklődők.

A saját lead generálási folyamat kiépítése hosszabb időt vehet igénybe, de hosszú távon sokkal hatékonyabb lesz eredményesség szempontjából.

Tetszett a cikk? Oszd meg: