A TikTok, mint hirdetési platform

A TikTok robbanásszerű növekedésével az egyik legnépszerűbb közösségi média platformmá vált Magyarországon is. 2023-ra közel 2 milliós felhasználói bázissal dicsekedhet, mely – a tévhitek ellenére – nem csak kamaszokból áll. A hazai felhasználók közel 70%-a 18 év feletti, 30%-a pedig már elmúlt 35 éves.

Az emberek többsége a TikTok szó hallatán egy olyan platformra gondol, ahol cuki kutyákat, főzős videókat és vicces tartalmakat láthat. Ha azonban jobban belegondolunk, a TikTok sokkal több ennél, és óriási lehetőségeket rejt hirdetések terén. De miért is?

Először is, a Tiktok felhasználók fele egyáltalán nem érhető el más platformon: nem használ Facebookot vagy Instagramot, tehát olyanokhoz is eljuthathat a videód, akik eddig nem ismertek téged.

Egy másik, elhanyagolhatatlan szempont, hogy egy teljes képernyős felületről beszélünk, tehát a videók kb. 4x nagyobb méretben jelennek meg, mint egyéb platformok ablakos megjelenítései.

Ebben a környezetben a hirdetések – különösen a kreatív, humoros, meghökkentő és érdekes tartalmak – kevésbé zavaróak, jobban beilleszkednek, és ezért nagyobb a megtekintési hajlandóság, valamint élénkebb a figyelem a feltöltött tartalmak fogyasztásakor is.

Beszéljünk egy kicsit az alkalmazásban eltöltött időről is, amely munkamenetenként átlagosan 315 másodperc, ez pedig egy napra leosztva kb. 1,5 órát jelent.

Jól hangzik, nem?

Ha ez mind nem lenne elég, itt van még egy érv, ami a TikTok hirdetések mellett szól:

Az algoritmus számára a terjedés szempontjából nem releváns a követők száma. Ez azt jelenti, hogy követők nélkül is elérhetsz több millió megtekintést, csupán egyetlen videóval.

Ettől függetlenül persze érdemes követőket gyűjteni, ha a jövőben szeretnél kiépíteni egy hűséges és visszatérő vásárlói bázist.

Mi szükséges a TikTok hirdetésekhez?

A TikTok hirdetési sikeréhez elsődlegesen kiváló minőségű, szórakoztató és megragadó videótartalomra lesz szükséged.

A platform dinamikája azt követeli meg, hogy a tartalom figyelemfelkeltő legyen már az első pár másodpercben is. Emellett a tartalmadnak illeszkednie kell a TikTok közegéhez és az ottani kreatív trendekhez.

Ha elég elszánt vagy és komolyabban belevágnál, érdemes keresned egy marketing ügynökséget, akik segítségedre lesznek és elvégzik helyetted a kemény munkát, így neked csak a tartalomgyártással kell majd foglalkoznod.

Milyen hirdetési lehetőségeim vannak?

A TikTok hirdetéseket 3 nagy csoportra oszthatjuk: Foglalás típusú hirdetések, licit típusú hirdetések és kreatív tartalmak. Nézzük meg kicsit részletesebben:

Foglalás típusú hirdetések

Ez a hirdetéstípus csak ügynökségen keresztül futtatható.

4 fajta hirdetés közül választhatunk:

Brand Takeover

Ez a hirdetéstípus akkor jelenik meg, ha megnyitod az appot. A videó hossza maximum 5 mp lehet, és fontos, hogy nem lehet átugrani. Országos lefedettséggel, célzás nélkül hirdethetünk vele. Magyarországra jelenleg 1,9 milliós elérést garantál.

Top View

Ez az első videó, mellyel találkozhatsz az app megnyitáskor. A videó hossza akár 1 perc is lehet, kiváló megoldás lehet termékismertetési célra.

One Day Max

A „For You” csatornán jelenik meg, méghozzá az első helyen. Hossza 5-60mp között lehet.

Brand Premium

Szintén a „For You” csatornán jelenik meg, de random módon. Hossza 5-60mp között lehet.

Licit típusú hirdetések

Licit típusú hirdetések esetén a kampányok kezelését önállóan is el tudjuk végezni, azonban a hirdetési fiók megnyitásához és az egyenlegfeltöltéshez ügynökségi partner szükséges.

Ez a hirdetéstípus a „For You” csatornán jelenik meg. Hossza 5 és 60 mp között mozoghat. Használhatunk kreatív eszközöket is, mint a Video Templates, vagy Smart Video Soundtrack. TikTok pixel használatával mérhető a kampányok teljesítménye.

 

Célzásnál 10 paraméter közül választhatunk, és a közönségi adatok tárolásának köszönhetően visszacélzásra is van lehetőség, tehát egy korábbi videó összes megtekintőjét meg tudjuk célozni egy újabb videóval.

Kreatív hirdetések

Hashtag Kihívás

A Hashtag Kihívás a TikTok egyik leghatékonyabb hirdetési formátuma. A “Fedezz Fel” (keresés) fülön szalaghirdetés formájában jelenik meg, vagy akár lejjebb, a szponzorált hashtagek között is megtalálható.

Ez egy olyan hirdetési eszköz, amely a felhasználókat arra ösztönzi, hogy készítsenek tartalmat a márkával vagy termékkel kapcsolatos speciális kihívásokra – ezáltal a közösség széles körében terjed a branded üzenete.

Az interaktivitás itt kulcsszerepet játszik, mivel a felhasználók kreatívan részt vesznek a kihívásban, és megosztják saját élményeiket.

Branded Effect

A Branded Effect interaktív videókat foglal magába, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy saját videókat készítsenek a márka által (azaz általad) fejlesztett speciális effektek használatával.

Ez nem csak neked nyújt lehetőséget az egyedi megjelenésre, a felhasználók is élvezhetik az új és szórakoztató effekteket, amelyek emlékezetessé teszik a branddel való kapcsolatot. 

 

Hogyan lehet hirdetést létrehozni?

Határozd meg a célod!

Több elérést szeretnél? Vagy nagyobb forgalmat? Fontos, hogy tudd, mit szeretnél elérni, hiszen kampányod a célnak megfelelően optimalizáljuk.

Határozd meg a célközönséged!

Gondold át, kikre szeretnél célozni. Egyéni célközönséget és hasonmás célközönséget is létrehozhatsz.

Állítsd be a költségkereted!

Napi keretet és határozatlan időre szóló költségkeretet is meghatározhatsz.

Hozd létre a hirdetést!

Ez a legjobb rész! Készítsd el a videót! Használhatsz különböző képeket, hangokat és effekteket. Érdemes a videót több szögből is felvenned.

Töltsd fel a kampányvideót!

Ha elkészültél a videóval, nincs más hátra, csak fel kell töltened!

Kövesd nyomon az eredményeket!

Elemzőeszközök segítségével nyomon követheted kampányaid hatékonyságát.

Ha segítségre van szükség TikTok hirdetéseid kezelésében, keress minket bizalommal!

Tetszett a cikk? Oszd meg: