A Facebook egy vizuális alapú platform, így az optimális méretű képek használata segít vonzó és professzionális megjelenést biztosítani. Ha a képek túl kicsik, elmosódottak vagy rosszul keretezettek, az negatív hatást gyakorolhat a tartalomra és a közönség vonzására.
A hírfolyam sebessége miatt fontos az is, hogy a képek gyorsan betöltsenek. Ha túl nagy méretű képet használsz, az lassítja az oldal betöltését, ezáltal rontja a felhasználói élményt.
A felhasználók jelentős része mobilról használja a Facebook-ot, ezért fontos, hogy a képek ott is megfelelően jelenjenek meg. A túlméretezett képek eltorzulhatnak, homályossá válhatnak, szélük eltűnhet a mobilkészülékek kijelzőin, ami ronthatja az üzenet hatékonyságát.
Ha hirdetni szeretnél a Facebook-on, akkor különösen fontos, hogy megfelelő méretű képeket használj. A reklámoknak szigorú méreti követelményeknek kell megfelelniük, és ha nem felelsz meg ezeknek, hirdetéseid hatékonysága csökkenhet, vagy akár el is utasíthatják azokat.
A Facebook alapvetően több fajta felbontású kép feltöltésére ad lehetőséget, és mindig a lehető legnagyobb felbontást érdemes alkalmazni.
Nézzük meg részletesen a szabványméreteket:
Facebook profilkép méret
- minimum méret: 170×170 képpont
- ajánlott méret: 1080×1080 képpont
- képarány: 1:1
Tipp: Facebook-on a profilkép szélei lekerekítettek, így a sarkokba nem érdemes érdemi információt rakni. Lehetőleg olyan képet válassz, amin a lényeg a kép közepén helyezkedik el!
Facebook borítókép méret
- minimum méret: 820×312 képpont
- ajánlott méret: 1640×624 képpont
- képarány: 16:9
Tipp: Ha a legjobb eredményt akarod elérni, 100Kb-nál kisebb JPG fájlt használj borítóképnek!
Facebook bejegyzés kép méret
- ajánlott méret: 1080×1080 képpont vagy 1200×630 képpont
Facebook esemény borítókép méret
- ajánlott méret: 1920×1080 képpont
Tipp: Mindenképpen vedd figyelembe a méretezést, mivel a kisebb képek felnagyítódnak, a nagyoknak pedig levágja a széleit a Facebook, így hiányossá válhatnak.
Facebook csoport borítókép méret
- ajánlott méret: 1640×865 képpont
Tipp: Mindenképpen vedd figyelembe a méretezést, mivel a kisebb képek felnagyítódnak, a nagyoknak pedig levágja a széleit a Facebook, így hiányossá válhatnak.
Facebook hírfolyam hirdetés képméret
- ajánlott méret: 1200×628 képpont vagy 1080×1080 képpont
Tipp: a hírfolyam hirdetési kép maximum 20% szöveget tartalmazhat, ezt mindenképpen vedd figyelembe!
Facebook Marketplace hirdetés képméret
- ajánlott méret: 1200×628 képpont
Tipp: a Facebook felhasználók vásárlási szándékkal böngésznek a Marketplace-n, így fontos, hogy olyan képet tölts fel, ami igényes és vonzó!
Facebook videó méret
- videó méret: maximum 4 GB
- minimum hossz: 1 másodperc
- maximum hossz: 240 perc
Tipp: a videós hirdetés remek opció a márkaépítésre!
Collection Facebook hirdetés
5 részből álló hirdetés. A felső résznél használhatsz képet, videót vagy slide show-t, az alsó résznél 4 terméket (vagy szolgáltatást) tudsz feltüntetni.
- fő kép mérete: 1200×628 képpont
- mellék képek mérete: 600×600 képpont
- videó hossza: maximum 2 perc
Tipp: a hirdetés csak mobiltelefonokon látható!
Carousel Facebook hirdetés
Egymás mellett megjelenő képek és/vagy videók, melyek segítségével bemutathatunk több terméket vagy szolgáltatást. Minden kép és videó külön landing oldalhoz köthető.
- képméret: 1080×1080 képpont
- videó méret: 1080×1080 képpont
- arány: 4:5
- file méret: maximum 4 GB
Canvas Facebook hirdetés
Teljes képernyős hirdetés, mely lehetőséget nyújt terméked vagy szolgáltatásod bemutatására. Képeket, videókat és carousel gombokat tudsz beilleszteni.
- képméret: 1200×628 képpont
- videó hossza: maximum 2 perc
- videó mérete: maximum 4 GB
Tipp: a hirdetés csak mobiltelefonokon látható!
Ahhoz, hogy a legjobbat hozhasd ki tartalmaidból, mindig ellenőrizd a képeid méretét és felbontását! Szerkesztésre fel!