Hogyan hirdesd vállalkozásodat 2023-ban?

Az optimális hirdetési stratégia kiválasztása több tényezőtől is függ, mint például vállalkozásod típusától, célközönségedtől és persze attól, hogy mi a célod: ügyfélszerzés vagy márkaépítés?

A hirdetési lehetőségeknek 2 nagy csoportja van: online és offline hirdetések. Ebben a blogbejegyzésben ezekkel fogunk részletesen megismerkedni.

ONLINE HIRDETÉSEK

Az online világ folyamatosan fejlődik és egyre több lehetőséget kínál vállalkozásod hirdetésére.

Ingyenes hirdetési lehetőségek:

Szinte az összes online platformon van lehetőség ingyenes hirdetésre.

A social média platformokon futtatott hirdetések lehetővé teszik a célzott közönség elérését érdeklődési kör és bizonyos viselkedési adatok alapján, ami hatékony eredményeket hozhat.

Ahhoz, hogy a megfelelő platformot válaszd hirdetéseid közzétételéhez, fontos meghatározni a célközönséged. Ha termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal fiatalokat szeretnél elvarázsolni, válaszd a TikTok vagy az Instagram felületét, ha pedig nagyvállalkozások elérése a célod, a LinkedIn felületével érdemes próbálkozni.

Fontos azonban, hogy hirdetéseiddel értéket is adj a követőidnek. Ha folyton arról beszélsz, hogy vegyék igénybe a szolgáltatásod vagy vásárolják meg a termékeid, rövid időn belül unalmassá fog válni számukra a vállalkozásod. Azonban ha látják, hogy értesz ahhoz amit csinálsz és értékes információval valamint színes tartalmakkal látod el őket, hamarabb bíznak majd meg munkával.

Az interaktív és vizuálisan vonzó videóhirdetések képesek megragadni a figyelmet és emlékezetessé tenni egy hirdetést. Ezeket a tartalmakat YouTube-on, TikTok-on vagy akár Facebookon is meg tudod osztani.

Fizetős online hirdetések:

Az egyik legnépszerűbb online hirdetési platform a Google Ads, mely a legnépszerűbb PPC-hálózat a digitálisan hirdetők körében. A Google Ads lehetőséget nyújt arra, hogy céged hirdetése azon felhasználók elé kerüljön, akik már aktívan érdeklődnek az általad kínált termék vagy szolgáltatás iránt.

Fontos tudni, hogy mindegyik online hirdetési felületnek – mint a FacebookInstagramTwitterTikTokWazePinterest vagy Reddit – van fizetős hirdetési lehetősége is. Ezeken a platformokon kattintás és megjelenés után fizetsz. Ez azért jó, mert napi, vagy akár havi költségkeretet is be lehet állítani, így biztosan nem költessz annál többet hirdetésre, mint amennyit megengedhetsz magadnak.

Ha fizetős online hirdetésekről beszélünk, fontos megemlíteni az influencer marketinget, mely 2023-ban egy rendkívül elterjedt hirdetési formává vált, és jól is funkcionál.

Az influencerek olyan személyek vagy cégek, akikek jelentős követőtáboruk van a különböző social média platformokon. Az influencerekkel való együttműködés lehetőséget ad arra, hogy népszerűsítsd termékeid vagy szolgáltatásaid ás potenciális vásárlókat érj el.

OFFLINE HIRDETÉSEK

Az internet elterjedése előtt az offline hirdetéseké volt a főszerep. Mára ez a hirdetési típus már kevésbé elterjedt, de még mindig remekül funkcionál, hisz bár nem feltétlen pénztárcabarát opció, tömegeket lehet elérni vele.

Íme néhány offline hirdetési módszer:

nyomtatott hirdetések
A nyomtatott hirdetések lehetnek szórólapok, plakátok vagy újságban megjelenő cikkek. Ezeket a hirdetéseket közösségi épületekben vagy bevásárlóközpontokban lehet elhelyezni, attól függően, hogy hol tartózkodik a célközönséged.

rádiós és tévés hirdetések
Az adott régióban vagy helyi tévécsatornákon való hirdetés lehetőséget ad arra, hogy eljuss helyi közönségedhez.

kültéri hirdetések:
A kültéri hirdetések, például óriásplakátok vagy metróállomások reklámtáblái hatékonyan vonzzák a figyelmet közterületeken. Ez az offline hirdetési forma kiváló lehetőség lehet számodra, ha helyi célközönséget szeretnél megszólítani.

eseményeken való részvétel:
A konferenciákon, vásárokon vagy helyi rendezvényeken való részvétel lehetőséget nyújt vállalkozásod számára az offline promócióra. Standok, kiadványok vagy szponzorok révén közvetlen kapcsolatba léphetsz a potenciális ügyfelekkel.

Ahhoz, hogy megtaláld a Számodra legmegfelelőbb hirdetési módszert, sok platformot ki kell majd próbálnod. Alaposan fontold meg célcsoportod igényeit és preferenciáit, törekedj a változatosságra és a kreativitásra.

Figyelj a visszajelzésekremonitorozd hirdetéseid eredményességét, és légy kitartó!

Amennyiben kérdésed van, vagy nem vagy biztos magadban, keress fel minket bizalommal, szívesen segítünk!

Share this

További bejegyzéseink: