A Google Analytics fontos eszköz a digitális marketingben és az online vállalkozások számára. Ha ismered a Google Analytics-et, bizonyára Te is hallottad már a hírt, hogy a legújabb, 4-es számú verzió lényeges változást jelent majd mindenki számára.
Egyenlőre meglehetősen nagy a bizonytalanság az átállással kapcsolatban, így szeretnénk eloszlatni a kétségeket.
Egyáltalán mi az a Google Analytics?
A Google Analytics egy webanalitikai szolgáltatás, amelyet a Google fejlesztett ki, és amely lehetővé teszi a weboldalak és alkalmazások teljesítményének mérését, követését és elemzését. Az eszköz ingyenesen használható és számos olyan funkciót kínál, melyek segítségével megérthető a weboldal látogatóinak viselkedése az oldalon elvégzett tevékenységeik és az oldalon elért eredmények alapján.
És miben lesz más a Google Analytics 4?
A GA4 a Google legújabb generációs webanalitikai szolgáltatása, amelyet 2020-ban indítottak el. A GA4 az előző verzió, a Universal Analytics (UA) továbbfejlesztett változata, amely számos új funkciót és lehetőséget kínál a felhasználók számára.
Nézzük meg, mik is a különbségek:
Eseményközpontú mérések
A GA4 az eseményekre épül, azaz a látogatói interakciókra – például a gombkattintásokra, az oldalmegtekintésekre, az alkalmazáseseményekre és más felhasználói tevékenységekre -összpontosít. Ez az eseményközpontú megközelítés rugalmasabb és pontosabb mérést tesz lehetővé az oldal-és alkalmazásinterakciók tekintetében.
Átláthatóbb adatok az AI alapú elemzésekhez
A GA4 az automatizált elemzésekre és gépi tanulási algoritmusokra támaszkodik az adatok elemzése során. Az új verzió azonban érthetőbb jelentéseket és adatokat biztosít, amelyek könnyebben értelmezhetők az átlagos felhasználók számára.
Az alkalmazás- és webes tevékenységek integrációja
A GA4 lehetővé teszi az alkalmazások és weboldalak tevékenységeinek egyesített nyomonkövetését egyetlen mérési eszközben. Ez különösen hasznos azoknak a vállalkozásoknak, akiknek egyszerre van webes és mobil jelenlétük.
Jövőbiztosított mérési keretrendszer
A GA4 az újabb webes mérési kihívásokra és az adatvédelmi szabályzásokra való válaszként került bevezetésre. Ez magába foglalja a beépített támogatást a „cookie”-mentes mérésekhez, valamint az adatok anonimizálásának és adatvédelmi beállításoknak történő nagyobb hangsúlyt is.
Bővíthetőség és testreszabhatóság:
A GA4 lehetőséget nyújt új mérések és mérési funkciók hozzáadására, valamint az adatok testreszabására az üzlet egyéni igényeinek megfelelően. Ez rugalmasabb mérési megoldást kínál a vállalkozások számára.
Milyen újdonságokat kínál a GA4?
- teljeskörű nyomonkövetés
- elemzési lehetőségek: Ai alapú elemzések, automatizált jelentések, eseményalapú célkövetések, előretekintő elemzések
- beépített gépi tanulás
- egyszerűbb felhasználói felület
- integráció más Google szolgáltatásokkal
- esemény limit, melyet darabszámra és karakterszámra is lehet vonatkoztatni
- Cross-platform mérések
- Consent Mode és automata konverziós modellezés
És a lényeg: miért fontos, hogy átállj?
A GA4-re való átállás számos előnyt kínál. Ha fontos számodra vállalkozásod fejlődése, ez a lépés elengedhetetlen, mivel július 1-től nem fogod tudni másképp nyomonkövetni, hogy hogy teljesít a weboldalad, ez pedig nagymértékű bevételkiesést eredményezhet.
A GA4-re való átállás határideje 2023. június 31, július 1-jén a Universal Analytics-ben megszűnik az adatgyűjtés! Jelenlegi információink szerint az UA megszűnése után még körülbelül 6 hónapig elérhetőek lesznek az ottani adatok, azonban azután el fognak tűnni.
Éppen ezért, nem érdemes az utolsó pillanatig húzni az átállást. Ha biztos szeretnél lenni abban, hogy minden rendben megy és az adatátvitel sikeres lesz, kérj szakértői segítséget, aki garantáltan hibátlanul végzi el a feladatot.