Hogyan elemezd versenytársaid hirdetéseit?
Az átláthatóság érdekében, a jelentősebb hirdetési platformok gyakran nyíltan megosztják, minden egyes hirdető folyamatban lévő hirdetéseit. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy szemmel tartsd a versenytársak marketing tevékenységeit, és szükség esetén reagálj rájuk. Ha a piacon az élen szeretnél járni, akkor elengedhetetlen, hogy figyelemmel kisérd milyen értéket képviselsz a piacon és hol érdemes még javítani.
Versenytárs hirdetés elemzés: Miért fontos?
A versenytárs hirdetés elemzés kulcsfontosságú, mert betekintést nyújt abba, milyen stratégiákat alkalmaznak a konkurenseid, milyen üzenetekkel érik el a célközönséget, és milyen kreatívok működnek a legjobban. Ez lehetőséget ad arra, hogy tanulj a sikeres kampányaikból, elkerüld a hibáikat, és versenyelőnyt szerezz azáltal, hogy hatékonyabban pozicionálod saját hirdetéseidet.
4 módszer a versenytársak hirdetéseinek elemzésére

Napjainkban kevés (vagy szinte nincs) olyan piac van, ahol nem kell számolni a versenytársakra. Természetes, hogy vállalkozásod fejlesztése érdekében, utána nézel (elemzed) őket, de mégis ezt hogyan tudod kivitelezni? Szerencsére a különböző hirdetési platformok segítséget nyújtanak ingyenes lehetőségekkel, amelyekkel ingyenesen “kémkedhetsz” versenytársaid után. Íme néhány segítség:
1. Facebook hirdetéstár
A Facebookon tevékenykedő vállalkozások/cégek Facebook hirdetéseit a Facebook hirdetéstárban (Facebook ads libray) érheted el.
Egyszerűen válaszd ki az „Összes” / „Összes hirdetés” lehetőséget, majd az adott hirdető nevét, és egy kattintással már eléd is tárulnak a keresett oldal Facebook hirdetései
.

2. Google Ads Transparency Center:
A Google Ads hirdetéseket a Google Transparency Centerben követheted nyomon.
Válaszd ki az időt, a helyet és akár a hirdetés formátumát is, majd az adott hirdető nevét, és kész is vagy. Azonnal teljes betekintést kaphatsz a Google Ads hirdetések egyedi értékesítési pontjairól különböző nyelveken.

3. TikTok Creative Center
Napjainkban a TikTok egy elkerülhetetlen platformmá vált, amely rengeteg lehetőséget biztosít számunkra, különösen a TikTok hirdetés terén. Egy 1 órás felfedezés a legfőbb versenytársaid között elegendő ötletekkel és inspirációval látja el a marketingedet sok-sok hétig, vagy akár hónapokig is.
A TikTok Creative Center kiváló eszközt nyújt ahhoz, hogy megismerd a legjobban teljesítő hirdetéseket és kreatív trendeket, amelyek segíthetnek saját kampányaid kialakításában. Egyszerű másolással valószínűleg nem fog működni, azonban egy hangzatos, reális alapot nyújthat a saját, egyedi, személyre szabott marketing kialakításához.

4. Google Alerts és Similarweb
Lehetőségünk van különböző fizetős verziókkal is elemezni mások hirdetéseit, néhányban ezek közül lehetőségünk van korlátozottan ingyenesen is elérni hasznos funkciókat.
Google Alerts:
Beállíthatsz értesítéseket versenytársaid márkaneveire, termékeire vagy iparággal kapcsolatos kulcsszavaira. Ez az eszköz értesítést küld, amikor új tartalom vagy említés jelenik meg online versenytársaidról, lehetővé téve számodra, hogy nyomon kövesd tevékenységüket.
Similarweb:
Betekintést nyújt a versenytársak webhelylátogatottságába, közönség demográfiájába, hivatkozási forrásaiba és népszerű kulcsszavaiba. Emellett adatokat nyújt a legnépszerűbb tartalmakról és hirdetési stratégiákról is. Az eszköznek ingyenes verziója is elérhető, amely meglepően széles körű, részletes információkat nyújt. Ezenkívül számos ügyfélbelelátást biztosít, a demográfiai és földrajzi helyekről az érdeklődési csoportokig. A számok nem 100%-osan pontosak, de arányosan nagyon jó becsléseket nyújtanak.
Összegzés:
A versenytársak elemzése és a megfelelő digitális marketingeszközök – például a Google Ads – alkalmazása elengedhetetlen a sikeres vállalkozásépítéshez. Az adatok elemzése, a kreatív stratégiák kidolgozása és a folyamatos optimalizálás mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy vállalkozásod versenyképes maradjon és folyamatos növekedést érjen el. 🚀