Hogyan válassz online marketing ügynökséget?

Bizonyára Te is tisztában vagy vele, hogy 2024-ben egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy elhanyagolja az online marketinget, legyen szó kis családi vállalkozásokról vagy hatalmas nemzetközi szervezetekről.

A digitális marketing kikerülhetetlen egy cég növekedéséhez. Gondolj csak bele, hogyan járhatnál egy lépéssel a konkurenciád előtt, ha neki folyamatos profi online kommunikációja és szakszerűen összerakott hirdetései vannak, és a brandjét is maximális erővel építi, míg te csak “hirdetgetsz” középszerű eredményekkel?

Mostanra biztosan benned is megfogalmazódott már, hogy szeretnéd hozzáértők kezébe kiszervezni a hirdetéseid menedzselését, vagy a teljes online marketing megjelenésedet.

Egy minimális utánajárás után vélhetőleg észrevetted, hogy a szabadúszó szakemberek és online marketing ügynökségek száma tengernyi hazánkban, amely igen megnehezíti a választásod. Nagyon sok hozzáértő, profi ügynökség van a piacon, viszont sajnos nem ritka a hiányos tudású, önjelölt marketinges a szakmában, akit biztosan Te is szeretnél elkerülni.

Összeszedtük neked a legfontosabb szempontokat, hogy könnyebben tudj szelektálni, és a számodra megfelelő csapattal/szakértővel tudd a legkiválóbb eredményeket elérni.

Cikkünkben az alábbi kérdésekre kapod meg a választ:

  • Mire figyelj, ha kiszerveznéd céged online marketing menedzselését?
  • Hogyan válassz megfelelő partnert a céljaid eléréséhez?
  • Ügynökség vagy szabadúszó szakember? Mit válasszak?

Első lépés: A cél meghatározása és az ügynökséggel járó előnyök

A legfontosabb kérdés amit fel kell tenned magadnak: Megéri nekem egy online marketing ügynökségre bízni a hirdetéseimet?

A rövid válaszom: A legtöbb esetben igen, de hozok neked pár példát, hogy miért is leszel abszolút nyertes egy ilyen együttműködésben, és mi az a helyzet, amikor még korai a kiszervezésen gondolkoznod.

Rengeteg hasznos időd felszabadul:

Ha egy ügynökséggel dolgozol, teljesen lekerül a teher a válladról. Az együttműködés kezdetétől egy több fős csapat kezében lesznek azok a feladatok, amelyeket eddig Te próbáltál egy személyben összetartani, és mindig halogattad másnapra.

Például: hirdetés szöveg írás, kreatívok elkészítése, kampányok setup-ja és menedzselése. Ezeket mind megcsinálja helyetted az ügynökség és te koncentrálhatsz arra amihez igazán értesz: A terméked/szolgáltatásod fejlesztésére.

Ügynökség vs szabadúszó ?

Az ügynökség előnye az egyszemélyes vállalkozókkal szemben, hogy nem csak egy dedikált embert kapsz, aki felel a hirdetéseidért és menedzseli a kampányaidat, hanem minden részfeladat külön hozzáértő és erre specializálódott szakember kezében lesz. Így minden területen a legjobbat hozzák majd ki a hirdetéseidből.

Naprakész tudás:

Válassz olyan ügynökséget, akik naprakészen tartják a tudásukat és tisztában vannak a legújabb lehetőségekkel a piacon, hogy ezeket kihasználva versenyelőnybe kerülj a konkurenciáddal szemben. 

Hasznos tipp:

Nézd meg, hogy a csapat tagjai rendelkeznek-e Google/Facebook vagy egyéb hivatalosan elismert tanúsítványokkal. (Ezeket a vizsgákat évente kötelezően meg kell újítani, vagy elveszted a vele járó előnyöket).

Ha igen, biztos lehetsz benne, hogy ők azok, akik a tudásukat naprakészen tartják, és különböző új online eszközök bevezetéséről elsőként értesülnek. Így akár még “béta” fázisban is kipróbálhatod az újdonságokat. 

A mi Google által elismert vizsgáinkat ide kattintva tekintheted meg:

Eredményesség, és ennek folyamatos monitorozása

Gondolj csak bele,  mennyi időt és pénzt spórol meg neked egy olyan ügynökség, akinek több száz vagy ezer sikeres kampány van a háta mögött és ezeket a tapasztalatokat kamatoztatja a Te hirdetéseidben is. 

Fontos, hogy a hirdetéseid eredményeiről átlátható, és részletes statisztikát kapj előre egyeztetett időközönként, de legalább minden hónap végén, amelyet közösen át tudtok beszélni az ügynökséggel, így maximálisan naprakész leszel a céged eredményeivel.

Mikor nem időszerű még együttműködnöd egy ügynökséggel:

Ha a céged nem rendelkezik legalább 2-3 havi teljes online marketingre szánt megtakarítással

Fel kell készülnöd arra, hogy extrém esetben 2-3 hónapig nem hoznak megfelelő eredményeket az újonnan beállított hirdetéseid. Ezt nagyon sok minden okozhatja.

A legképzettebb marketing csapat sem mindenttudó. Rengeteg tesztelésre és adatra van szükség, hogy megfelelően optimalizálva legyenek a hirdetések és hozzák a hozzájuk fűzött eredményeket.

Nem beszélve arról, hogy egyik pillanatról a másikra történhetnek olyan előre nem tervezett esetek, melyek befolyásolhatják a hirdetéseid eredményét (algoritmus változás, egy új nagyon erős piaci szereplő felbukkanása, ami felborítja az erőviszonyokat, stb…)

Minden esetben azt javasoljuk, hogy legyen legalább 3 havi megtakarításod a teljes online marketing költségvetésre szánt összegből félrerakva, mielőtt belekezdesz egy együttműködésbe.

Ha nincs megfelelő forrásod a hatékony marketing kampányok kialakítására

Az elmúlt évek tapasztalataiból kiindulva, ahhoz, hogy a megfelelő ütemben tudjuk skálázni a hirdetéseid eredményességét, és a kampánybeállítások megkapják a tanuláshoz szükséges adatmennyiséget, nem hirdethetsz minimális, napi 1000-2000Ft-os büdzsével, mert így nem lesznek hatékonyak és profitábilisek a kampányaid.

Javasoljuk, hogy induláskor a marketingre fordított összeged legyen minimum 150.000-200.000 Ft platformonként.

Érdekes példa a költségkereted kiszámításához:

Gondolj csak bele: Van egy terméked amelyet 30%-os árréssel tudsz értékesíteni. 

Te 10.000 Ft-ért értékesíted, és ebből a hasznod 3.000 Ft.

Egy alacsony, 50.000 Ft-os havi költségkerettel és 9x megtérüléssel (ROAS) számolva, ez neked havi 85.000 Ft bevételt jelent a marketing költség levonása után.

(50.000 Ft x 9 = 450.000 Ft (bevétel)

amiből profit 135.000 (30%) – 50.000 (befektetett összeg) = 80.000 Ft.)

És akkor még nem számoltunk a marketinges/ügynökség díjával! 

Ezzel szemben, ha ugyan ezzel a 9x megtérüléssel (ROAS-al) számolsz, viszont a havi marketingre fordított büdzséd 300.000 Ft, akkor már a profitod is 510.000 Ft lesz.

Igaz, hogy nem mindegy?

+1 fontos részlet:

Az online marketing hirdetésekre befektetésként, és ne kidobott pénzként tekints!

Összegezve - Hogyan válassz megfelelő partnert a céljaid eléréséhez?

  • Nézd meg a referenciáit
  • Nézd meg a róla írt véleményeket
  • Járj utána, hogy milyen tanúsítványokkal rendelkeznek a csapattagok
  • Járj utána, hogy mennyire követik a trendeket, mennyire naprakészek
  • Derítsd ki, hogy bevonnak-e a döntési folyamatba? Te ismered a céged a legjobban, így a közös munka a legeredményesebb, folyamatos konzultációkkal és célmeghatározásokkal.
  • Válassz olyan csapatot, akivel megvan az összhang köztetek. Ez nagyon fontos a későbbi hatékony együttműködéshez.

A referenciáinkat, ügyfélvéleményeinket és tanúsítványainkat megtalálod a weboldalunkon a gombra kattintva:

Amennyiben a fenti információk alapján úgy gondolod, hogy mi vagyunk számodra a megfelelő választás és szeretnél velünk együtt közös sikereket elérni, kérj ajánlatot a gombra kattintva!

Tetszett a cikk? Oszd meg: